woensdag 25 juli 2012

Ben jij ook zo verzot op een heerlijk kopje thee?
Bij mij in de keuken zijn er allerlei smaken te vinden...
De traditionele zwarte thee, rooibos, fruitsoorten, kruiden noem maar op keuze genoeg. Zo kan ik elke dag een theetje drinken naar mijn smaak op dat moment. Zo'n heerlijke grote mok die je met 2 handen vast moet houden, ja dat is heerlijk,  maar in de zomer op die zwoele warme avonden is ijsthee toch wat verfrissender.
Dus dacht ik bij mezelf waarom niet zelf ijsthee maken, gezonder? ja!! geen toegevoegde stoffen lekker puur natuur. Je kunt eindeloos varieëren met de smaak, zo creër je zelf je favoriete ijsthee, het is nog goedkoop ook...
Begin met het koken van een liter water, hang 5 ( de thee moet wat sterker gezet worden omdat de ijsblokje de thee nog wat gaan verdunnen) theezakjes in je theepot of glazen kan en laat de thee trekken en afkoelen.
Ik zoet de thee wanneer deze nog heet is naar mijn smaak met suiker of honing dan word deze goed opgenomen in de thee. Als de thee goed is afgekoeld is kun je er nog wat extra's in doen zoals citroensap, munt, sinasappel etc. vul een longdrinkglas tot de helft met ijsblokjes giet hier de zelfgemaakte ijsthee bij, afgarneren met een schijfje citroen, sinasappel of een paar blaadjes munt.

Genieten maar........


1 opmerking :

Follow on Bloglovin

Pageviews

Wat maakt je mooi. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Wat maakt je mooi

Wat maakt je mooi
Webshop

Volgers

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Popular Posts