zaterdag 7 juli 2012

Al jaren heb ik last van pigmentvlekken in mijn gezicht, het begon bij mijn slapen met kleine vlekken. Nu heb ik inmiddels op een groot gedeelte van mijn gezicht vlekken, met name in het gebied bij mijn jukbeenderen. Het lijkt als alsof een sproet 1 grote vlek is geworden. Ik heb allerlei cremes geprobeerd, het heeft handen vol met geld gekost met zeer minimaal resultaat. Het maakt niet uit welk merk ik gebruikte, ook de dermatoloog heeft weinig uitgehaald, chemische zalfjes die je huid alleen maar dunner maken. Er is een mogelijkheid om een chemische peeling te laten doen, maar dat durf ik niet aan en is ook erg kostbaar. Daarbij heb je geen garantie dat het wegblijft.
Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat het niet meer weggaat, wel ben ik bezig met het voorkomen dat het nog erger word, dus hoge factor zoncreme standaard elke dag (ook in de winter) en proberen zoveel mogelijk zonlicht in mijn gezicht te vermijden.Om mijn vlekken te camoufleren heb ik een perfecte combinatie gevonden zonder dikke lagen make up op mijn snuit. mijn eerste ontdekking was Double Wear Maximum Cover make up van Estee lauder. Een foundation speciaal voor het camoufleren van o.a. pigmentvlekken, littekens, rode vlekken, oneffenheden enz. Het is een zeer dekkende foundation met een SPF 15 erin. Ik meng deze foundation altijd met een beetje gewone foundation van Maybeline "FIT Me" zo krijg ik een heel natuurlijk effect die toch mijn vlekken bedekt. Voor het aanbrengen gebruik ik de Beauty Blending Sponge, een super uitvinding!! heb nog nooit zo fijn foundation aan kunnen brengen als met deze make up spons. Maak de spons vochtig en doe een paar druppels foundation erop, dep de foundation met de sponge op je gezicht en ervaar een mooie gelijkmatige verdeling van je foundation op je gezicht. Door de vormen van de sponge kom je ook heel makkelijk op de moeilijkere plekken in je gezicht, denk maar eens aan het gebied bij je neusvleugels en je ogen. Ik zal verderop in de blog hier nog uitgebreid aandacht aan besteden, want je kan nog veel meer met de Beauty Blender. Ik kan iedereen die kampt met pigmentvlekken en/of oneffenheden enz aanraden deze combinatie te gaan gebruiken, voor mij is het de perfecte oplossing en ik hoop dat ik met mijn tips een heleboel anderen dit gevoel ook kan geven. Morgen zal ik foto's van voor en na het aanbrengen van de make up plaatsen. Hieronder vind je de afbeeldingen en links naar de foundation en Beauty Blending Sponge.

Estee Lauder Maximum Cover

Beauty Blending Sponge

Maybeline "FIT ME"


0 reacties :

Een reactie posten

Follow on Bloglovin

Pageviews

Wat maakt je mooi. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Wat maakt je mooi

Wat maakt je mooi
Webshop

Volgers

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Popular Posts