zaterdag 28 juli 2012

Vandaag even een bezoekje gebracht aan de Intratuin, een cadeautje voor mijn mams kopen die maandag jarig is en natuurlijk kan ik het dan niet laten om ook iets leuks voor mijn eigen tuintje te kopen. Ik heb vorige week op mijn eigen verjaardag een allerleukste oppottafel gekregen van mijn vriendin en daar moesten wel wat leuke kruiden op komen te staan. Dus ik ging opzoek naar iets aparts want Basilicum, munt, peterselie & dille had ik al in mijn collectie. Toen ik zo stond te snuffelen tussen de biologische kruidenplantjes kwam er een vriendelijke Intratuin jongen naar me toe en zei ik zal u wat laten proeven... ik enthousiast: "Ja leuk".
Suiker honing blad te koop bij  Intratuin voor 2,29 euro
Hij wees me op het plantje  "suiker honing blad" ik plukte een blaadje van het plantje en begon te kauwen, mmmm heerlijk zoet, ik was verbaasd hoe zo'n blaadje de smaak van suiker/honing kon hebben. Het kan gebruikt worden in thee, patisserie, toetjes, salades, zomerdrankjes, ik zag de receptjes al voor me!

het smaakte echt heel lekker!!!


Nou laat me er nog maar 1 proeven zei ik vrolijk, dat had ik achteraf beter niet kunnen zeggen... hij begon te lachen en zei ik heb nog een hele leuke, hij wees me op een plantje met hele lieve kleine bloemetjes "ABC kruid"  Ik plukte wederom een blaadje van het plantje en net voor ik het in mijn mond wou stoppen zei de vriendelijke jongen: Nee niet de blaadjes, de bloemetjes. plukt u er maar 1 en dan goed op kauwen de smaken moeten goed vrijkomen! Nou dat heb ik geweten ook...het begon wat zurig maar daarna... jeetje alles begon te tintelen in mijn mond, het leek wel of mijn tong verdoofd werd, ik zei iiieeeeewwwww, hij begon hartelijk te lachen en terwijl hij wegliep zei hij: Het duurt  maar 10 minuten.  Had hij mij mooi te pakken, ik ging het kaartje bij de plant lezen en zag dat de bladeren gebruikt worden in salades, roomkaas, sauzen en kruidenboter en dat de bloemetjes een krachtige tinteling op de tong veroorzaken, en dat doet het echt!!!!!  dus in vervolg eerst de kaartjes lezen ha ha.
Ik heb ze beide gekocht want wil toch ook de blaadjes van het ABC kruid uitproberen in mijn eten, maar de bloemetjes laat ik maar mooi zitten :-)


ABC Kruid te koop bij Intratuin voor  2,29 euro



1 opmerking :

  1. Lobke Haas-Helsper4 augustus 2012 om 22:01

    De stevia, het suiker-honingblad plantje van de Intratuin, hebben wij ook. Groeit hartstikke goed en smaakt inderdaad heel zoet.

    BeantwoordenVerwijderen

Follow on Bloglovin

Pageviews

Wat maakt je mooi. Mogelijk gemaakt door Blogger.

Wat maakt je mooi

Wat maakt je mooi
Webshop

Volgers

Contact

Naam

E-mail *

Bericht *

Popular Posts